BulatanKami

Tak Boleh Buat Benda Baik?

Assalamualaikum..Konnichiwa..Ni hao..

Buat benda baik tak pa? Tapi ada orang cakap tak boleh, macam mana?

[Allah&Rasul lebih besar atau Tok Sheikh,Ustaz, org PhD, orang balik mesir, lebih besar? Mana 1 yang akan kita ikut?]

A: Tak apa buat yang benda (ibadah) ni, benda baik. Dapat pahala mungkin?

B: Tapi benda tu tak disebut dalam Quran & Sunnah Nabi. Sebab apa ya kita buat ibadah tu? Saja2? Sebab ikut tok sheikh? Siapa ya yang nak bagi pahala? Allah ke tok sheikh?

A: buat benda baik takpa ma..

B: Ok.Saya setuju dengan awak separuh,dan kurang setuju separuh. Katakan saya ada satu syarikat NEKO. syarikat NEKO ada buat pertandingan,hadiahnya Bonanza Duit Super Misteri. Syaratnya mesti meletakkan gambar kucing Maru+syarat D+syarat E disetiap benda yang anda buat. Jadi,walau secantik/sehebat/sebagus mana pun anda buat,tapi tak menepati syarat2 tersebut, saya takkan terima penyertaan kamu.

A: hmm..
B: Pastu katakan pulak,kebetulan waktu tu syarikat CONAN ada buat pertandingan sama sebiji macam syarikat NEKO,tapi tak ada syarat2 yang perlu dipatuhi, agak2nya syarikat mana 1 akan terima penyertaan tu?

Fikir-fikir...

~Ofkos la syarikat CONAN yang akan terima.. jadi, kalau nak buat sebab Allah & Rasul, ikut la macam yang ada dalam Quran & Sunnah. Sekali lagi, siapa yang bagi pahala kat kita? Hidup tak lama, jadi apa kata jangan membazir masa buat benda yang tak berfaedah. Baca & Hayati betul2 surah Al-Asr. :)

Tengok video ni Ustaz Asri terang.

Watch "S19 : Selawat Syifa' Bercanggah Dgn Aqidah Islam - Dr MAZA" on YouTube

#Siapa ada pendapat lain? Share2. Jom diskus.

0 Comments
Comments
Tweets

0 comments:

Catat Ulasan