BulatanKami

‘Isu’ ISMA: Tanda kita tak setia dengan kebenaran


Oleh: Raja Ahmad Kamil Bin Raja Sulaiman

Bismillah. Pertama sekali sebelum saya lontarkan buah fikiran saya berkenaan isu ini, ingin saya memberi penegasan di sini bahawa coretan ini adalah satu bentuk muhasabah buat diri kita bersama, dan ia adalah pandangan peribadi saya.

Perkara kedua ialah apa yang telah saya sebutkan di Facebook beberapa hari lepas, ingin diulang kembali. Tiada mana-mana orang, badan, pertubuhan, kumpulan atau jamaah yang sempurna. Setiap sesuatu ada baik buruknya. Oleh itu, perkara yang baik daripada sesiapa pun kita sokong, yang buruk kita tegur walau daripada kumpulan kita sendiri. Jikalau ini bukan teras yang kita pegang, memang susah kita nak berinteraksi dengan manusia.

Baiklah. Saya sebenarnya tak ingin memberi komentar yang panjang berkenaan hal ini. Saya hanya nak sebut beberapa perkara yang saya rasa perlu diberi penekanan untuk kita sama-sama berfikir sejenak. Setelah itu, kita saling menghormati dan berlapang dada dengan perbezaan pendirian yang kita pegang. Unity in diversity. Gitu. Namun, kalau ada kesilapan dalam perkara yang saya sebut, tolong perbetulkan.

*bacaan selanjutnya, sila klik link ini: http://ordinaryguy92.wordpress.com/2014/05/24/isu-isma-tanda-kita-tak-setia-dengan-kebenaran/
0 Comments
Comments
Tweets

0 comments:

Catat Ulasan